Falsterbo Horse Show

Också kallad Hästveckan.
Som jag skrev i Stockholms inlägget var jag hemma i en timme, eller exakt 1 timme och 15 minuter. Hann då äta, duscha, packa om och ta ut pengar. Rekord eller vad! Har blivit så himla snabb, ibland iaf. Haha.
Styrde sen bilen mot Falsterbo, gasen i botten och hög musik, ni känner väl mig? Så bra!

För er som inte orkar läsa all denna text som kommer bli så kan jag sammanfatta med: Hästar, tävling, shower, shopping, VARMT, svett, damm, bad, sol, fest, häng hos Lisa m familj, träffa en massa från Holland, fest med de holländska ryttarna. mm. För er info, läs vidare ;)


Kom dit vid 9-tiden tror jag, Frida red den sista hästen. Har ju vart kanonvarmt!! Fixade hästarna o nattade dem. Fixade med lastbilen o gick sen o la oss. Jag va ganska trött efter för lite sömn. Men man lever bara en gång och sova kan man gör när man blir gammal.

Måndag, första kvaldagen för 5- och 6-åringar, vi hade två 6-åringar.
Upp så hästarna fick frukost vid 8. Mocka, byta vatten, gå med dem sadla upp för Frida, knoppa o fixa inför deras start. Tog 10 minuter o gå från stallet till framhoppningen, men hade många starter emellan så det var lugnt, denna dagen iaf.
Zedane startade först, gick jätte fint! Smörjde in hans gamla mugg-sår, eller rättare sagt överdoserade med salvan, baby salva. Funkade fint. Nolla.



Fina Zedane! Foto: Sofia Partanen
Safira gick me jätte bra, 1 tidsfel bara. (Hittar inga bilder på Safira)
Kvällen va vi inne i Hörvik, så hette det va?, och åt. God pasta m oxfilé.

Tisdagen, andra och sista kvalet. Hade 23 hästar emellan. Så båda hästarna va fixade när jag gick dit med Safira. Lämnade henne till Frida, Anette fick hoppa in o hjälp till på framhoppningen. Gick direkt o hämtade Zedane.
Frida o Safira va felfria. Bytte hästar. Gick tillbaka med Safira till stallet o fixade henne. Sen kom Frida tillbaka med Zedane. Gick inget bra, han hade fått ont i sitt sår igen så hon fick utgå. Himla typiskt. Han som va så fin på måndagen! Jaja, va ju en chansning.

Frida, Ulrika, Alwin o Anette åkte hem, alltså hem till Ulrika o Anette hem till sig, på tisdagskvällen. Så jag hade lastbilen för mig själv. Va väl även då borta hos Lisa o dem o hängde där.

Onsdag. Fixade hästarna, gå och longering, fixa om Zedanes ben, pyssla. Kollade lite på huntingen. Och kollade mässan, alla butikerna. Fixade lite till med hästarna. Fest på kvällen. Tältet vid campingen. Förfest hos Hasselberg. Skoj.

Torsdag. Hästarna. Sova lite till. Hästarna. Kolla hoppning. Träffade Christine. Frida kom tillbaka. Sadlade upp o fixade m pållarna. Kvällen börjde vi först hos Tinglöf vin o snack, sen vidare till VIP-tältet. Halv 11, en ceasarsallad, gooott. Hade krängt i mig chips innan för jag va så hungrig. Gick tidigt, vid 1-tiden. Fick se världens smocka. Rak höger av en tjej på sin sambo, fick jag höra senare. (Hon fick en spricka i armen också) Hihi.

Fredag. Hästar, hästar, hästar, som vanligt ;) Sol o bad med Christine också. Fix med hästarna. Falsterbogrillen. Fixa till sig lite inför fest. Tältet, shit va mycket foolk!! Skånsk kille på bred skånska: "Du ä sau söt sau man kan possa daj!" Mitt försök till att skriva så han sa det. Gulligt sagt iaf! Tappade bort Lisa med, tog sin tid innan man hittade henne. Men vi hittade varandra iaf :) Cyklade hem vid 3.


Lördag. Upp vid 8. 6-årsfinalen börjde 13.30, luuugnt ;) Safira gick ju vidare! 1 tidsfel i första kvalet o nolla i andra. 20 som gick vidare, hon som nummer 18, många nollor!! Så blev fix o sånt såklart.
Sen ett ner i finalen attans! Men hon va fin :)

Lite bad, kollade sen lite på derbyt, men orkade knappt v där, smälte bort i solen. Och helt vindstilla med. Olidligt.
Gick med hästarna igen. Sen ringde Majis, suprise! Hon och hennes kompis Frida hade kommit, så de kom bort till mig vid stallet var typ klar då, sen mötte vi upp Frida, Antte och Linda och en massa fulla holländska ryttare. Där fastnade jag sen när Maja o Frida gick. Så himla kul! Bjuden på cider och öl, såklart. Tyskland-Uruguay spelade. De jublade lika mycket när både gjorde mål, haha! Vid 10-11 kännde jag att det var dags o byta om, där satt jag, dammig o i stallkläder. Ingen dusch, bara byte av kläder, älska hästlivet ;)
Lånade Fridas cykel o begav mig till campingen,  förfest hos Hasselbergs igen. Majis o Frida va m där. Vi drog sen vidare till Strandbaden o de andra till VIP-tältet tror jag. En stackars kille betalade för oss, Gött ;)
Träffade Christine o hängde med henne sen när de andra gick pga skoskav. När det va slut låg vi och skrattade i skogen åt Nicklas/Jesus. Ja herregud!

Tycker vi ser helt lustiga ut i ansiktet?! Haha.
Hemma vid halv 4-4, upp igen vid lite innan 8. Fixa m hästarna igen, gå med dom. Packa ner alla saker. Packa in allt. Säga hej då till Frida o pållarna. Gick lite till på mässan, kollade lite på GP sen körde jag hem.

That was my horseweek. Var så jävla varmt där. Ja resten av Sverige vet ju själva vilken jävla tropisk hetta det va! Tänk sen inne i stallet, ett tältstall alltså, himmel. Blev svettig av att bar stå och fläta hästarna. Sen allt damm på det. Fräääsch! Men underbar vecka för övrigt. Jätte kul o träffa Frida o Alwin igen!

Tog inga bilder, skandal ju!! Och jag som hade både lilla o stora kameran med mig.

Jaja, nu ska jag kolla Gossip Girl sen ut och gå med Sofie. Pussis


Kommentarer
Postat av: Jossan

Kuuuul med uppdatering. Verkar som ni hade en toppenvecka och jag är såå ledsen att jag inte kunde vara med :( Får bli nästa år kanske ;)



PUSS <3

2010-07-20 @ 23:25:52
URL: http://josefinetapper.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0