Dessert - Hallonparfait med maränger

Mums eller ska jag säga slurpigt ;))

Receptet kommer här:
4 personer  
30 minuter + infrysning

*2 äggulor
*½ dl strösocker
*2 dl vispgrädde
*250 gram hallon och björnbär (jag hade hallon och blåbär)
*maränger

1. Vispa äggulorna och strösockret vitt och poröst.
Vispa grädden.
2. Mosa bären - spara några till garnering- och pressa massan genom en sil för att få bort kärnorna.
3. Rör ner bärmoset i äggsmeten så det blir strimligt. Vänd ner grädden.
4. Varva smeten med krossade maränger i portionsglas. Ställ in i frysen i minst 4 timmar.
5. Ta ut desserten ur frysen 15-20 minuter innan den ska ätas. Garnera med ex. bär, riven choklad etc.

Njut! Var verkligen jätte gott och jätte enkelt att göra :)


Kommentarer
Postat av: sannah

men åååh. jaa. Även om jag hade orkat baka så hade jag nog failat så det hade varit perfekt om ja kunde fått lite;D



tack så mkt=)

2010-09-21 @ 21:46:17
URL: http://saanzil.blogg.se/
Postat av: Sofie

Slurpigt är det rätta ordet!

Åh, va gott :D vet du vad... jag kommer hem nästa helg :D

2010-09-22 @ 00:44:35
URL: http://sofiehakansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0