Belgium

Hola!
Sitter ute på balkongen termometern här visar på 29 grader, så jädra varmt idag! Skönt också, men lite jobbigt o behöva jobba i det, meeen man ska inte klaga!
Helgen har som sagt spenderats i Bonheiden Belgien inte sådär jätte lyckas tävling för oss men det va trevligt ändå. Malin va där o vi lyckades bli stallgrannar - vad är oddsen för det liksom?! Så vi hade iaf roligt om dagarna och kvällarna och en bit in på natten, för vi fastnade ju i baren. oupsi.

Iaf när vi kom dit på torsdag eftermiddag blåste det storm med typ sandstrands sand och gå i det va inte roligt med all packning + 10 liter sand i ögonen, inte så mysigt.
Första hästen jag lastar ut är Abel, när vi kommer fram till stallarna så kommer det en häst i full fart från vet checken. Abel blir nervös o springer runt mig o lyckas såklart trampa på mig, gjorde så jävla ont at jag höll på o börja gråta. Men det var så himla mycket folk där som stod i kön till vet checken (längsta kön jag någonsin sett på vetcheck!) så det var ju bara till o gå på normalt.
Tog två hästar till sen började jag me vetchecken, när jag va klar me den va det typ klart i stallet, ganska skönt ändå.
Henk hoppade 2 o en norsk som red en av våra hästar hoppade en. Sen va torsdagen över, efter fix i stallet o då va väl klockan typ 22 :P
Annars flöt dagarna på som vanligt på tävlingar. Söndagens 130 gick iaf sjukt fort, vad hände liksom? Och lördagens 130, hur kunde 3 st se så fel på startlistorna kvälle innan? oupsi.

Vart sjukt trött idag, som en zombi, vaknade till lite på eftermiddagen/kvällen. Sen cyklade jag hem och när Alwin hörde cykla gick han o hämtade sin cykelhjälm o sa hejdå (på både holländska och svenska) till Ulrika, Amy, Frida o Henk. Så han fick åka me mig på cykeln istället för o åka bil hem från stallet. Så go unge!
OCH JUST DET! Han har äntligen lärt sig säga mitt namn! Finally! Nu säger han det hela tiden hehe :)
Ja o sen va det en jätte lustig groom där. När vi gick från stallen en kväll sa Malin o Johanna att den killen är lustig o jag  bara okej, och då mjauar han på mig o skäller som en hund. Efter det hörde jag honom varje dag mjaua, gnägga o skälla... Lustigt folk de finns.

På onsdag är det dags igen. Men då i Eindhoven, nära o bra typus en kvart härifrån! En fin tävling, dock på gräs så blir studs på det, men sen får man mat där, 3ggr om dagen elr man fick iaf det förra året, mums så gott :D

Nu ska jag bara dricka en kopp te sen ska jag sova, helt slut! Natti.

Btw, detta inlägget har tagit lång tid o riva, har duschat o kollat lite andra saker på datorn så det är inte 29 grader längre ;) O orkar inte gå ut o kolla :P


Kommentarer
Postat av: Sofie

haha söt du är! saknar dig meeeeed!! har en himla massa plugg denna veckan, men vi får ta en skype-date till snart <3

2011-05-30 @ 22:30:46
URL: http://sofiehakansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0