Kingsland Oslo Horse Show

Inget går som det ska för mig just nu. Rihannas konsert igår va inställd. Tävlingen vi skulle till blir inställd för vår del. Whats up next??

Iaf. Oslo. Som jag skrev i förra inlägget kom vi dit onsdagen den 12 oktober. Packade upp, fixade och donade med hästarna. Morgonen efter va det vetcheck. Chesterfield va så nervös så hon välte ner en bänk och skrämde även alla andra hästar. Sprang runt mig som en idiot och i vanliga fall när man ska trava me henne så vägrar hon, men hon va så nervös så det va fart på henne kan man säga. Kirfa gick igenom snällt och smärtfritt. Sen va det Warrants tur, när jag väl kom fram till de som kollar passet fick jag sen gå före några för jag hade en hingst, hade jag vetat det tidigare hade jag tagit han först för det va så himla lång kö när jag kom med Chester.. Men jaja, tahts life. Han är dessutom väldigt snäll så tur är ju det :)
Hade 2 hästar som hoppade på torsdagen sen.

Sen flöt hela helgen på som vanligt på tävling. Dock mycket kallare än vad man är van vid.
Warrant hade ex. 2 ner i sin första 150, dessutom på 5* tävling, himla duktig! Chesterfield hade 2 ner i GP, typ 2a gången hon hoppar GP, första gången va dessutom en 2*, så lite annorlunda. Också jätteduktig. Och Kirfa hade ett ner, ett skit ner i Världs cupen. Fan me men han va fin.

På lördagen kom Jenny o besökte mig, så himla kul! Så vi pratade, kollade lite på hoppningarna och sen åt vi middag. Mysigt! Sen va hon tvungen o ta sig hemåt och jag va tvungen att göra iordning Chesterfield för maskeradhoppningen. Japp, ni läste rätt. Henk va med i maskeradhoppningen. Han och Jan va "The black and white swan" Haha, ja herregud!

a picture says more than 1000 words!

På söndagen blev jag och hästarna skjutsad till Drammen där vi stannade i några dagar innan vi begav oss mot Helsinki. Måste säga att det var himla mysigt att stanna så på ett ställe mellan 2 tävlingar. Bara ha 3 hästar att ta hand om. No stress!
Klippte Warrant på måndagen, handwalkade alla hästarna, henk red dem. Sen va den dagen över. På tisdagen tvättade jag lite, fixade iordning bland packningen, handwalk och de reds och avslutade med ett bad för alla hästarna.

Chesterfield på handwalk


Fint i Norge!

Uppdaterar om Helsinki snart. Nu ska jag klä på mig och ta tag i dagen! Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0