Vilken jävla mardröm!

Ja, herrgud! I torsdags, måste det har vart, så kör jag och Alwin till lekplatsen, med Fridas bil. Audi, automatare, klicklås. Jaja! Sen efter 30-40 minuter blir Alwin gnällig och han skulle ju ändå sova då så jag tänkte att jag kör väl hem igen då.
Låser upp bilen, klicka på knappen, slänger in alwins jacka, mössa o bilnycklarna i framsätet och sätter fast Alwin i hans stol. Slänger igen bildörren och går runt för att hoppa in o köra iväg. Preciis när slår igen dörren hör jag hur det klickar till i låset men tänker att det är någon annan som öppnar sin bil så det är det som låter. Men tror ni det var det eller ? Nej självklart var det vår bil som låst sig, och nycklarna är i bilen! PANIK!

Larmet går igång av Alwin såklart. Jag får inte tag på Frida som var ivg o tränade med några hästar i Asten, jag får inte tag på Josse som är med Frida. Ringer igen, ingen svarar. Ringer Maja o ber henne kolla om de har extra nyckel i huset, det har dom såklart inte!
Stannar en mamma som går förbi och förklarar situationen. Får tag på Frida berättar vad som hänt o hon konstraterar att de inte har någon extranyckel. Men denna snälla mamman ringer flera samtal o en halvtimme senare kommer några från Audi-verkstaden. De försöker trycka ner rutan men det funkar inte. Så de får slå in den, och då har Alwin börjat tycka det är tråkigt att sitta fast ensam inne i bilen, till en början skrattade han bara.
Slår in rutan och sen får jag följa efter dem till verkstaden, där jag får låna en bil o köra hem.
Dagen efter var bilen klar.

Lämna aldrig en klicknyckel i bilen, det kommer jag aldrig mer göra. Är otroligt glad att det inte var varmt o sommar ute!

Kommentarer
Postat av: ANGELICA

fyyyy jennie!! du måste tänka lite ibland ;) haha love u <3

2009-10-20 @ 18:55:03
URL: http://annihoneys.devote.se
Postat av: Sofie

Nej fy va jobbigt! :S Tur att det gick bra till slut iaf :)

2009-10-20 @ 19:52:11
URL: http://sofiehakansson.blogg.se/
Postat av: Sofie

Usch, jag vet :/ Men det ska börjas i tid! :D Julen är ju så mysig, så då kan man börja tidigare ;) haha

2009-10-21 @ 18:31:12
URL: http://sofiehakansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0