Update från den senaste månaden, ups...

Herregud va längesen de va jag bloggade.. Vad har hänt o vad har inte hänt? Vi tar det från där jag slutade, så mycket jag kommer ihåg iaf..

Som jag skrev i förra inlägget skulle vi få rida andra helgen i Valkenswaard , men det fick vi inte. En massa olika och jobbiga anledningar.. But thats life. Men va ganska skönt o va hemma en helg :)

Helgen efter va det Roggel. 5 hästar, no stress! Ehm.. Hade 2 snälla o vana hästar. De andra va unghästar som inte förstog va ex. handwalk va. Gå snällt o lugnt bredvid mig. Nejdå, det skulle hoppas, stå på bakbenen och trampa lite på mig. Tack så mycket!
Sa till Henk att vi får nog longera unghästarna innan han rider för de är pigga.
"Yeah..? How do you know, are they bocking in the stables?"
Bör tilläggas att den ena låg ner o sov och den andra stog upp och sov. Hahah, hans kommentarer alltså...

Fredagen var det världens oväder, så de fick till och med ställa in klassen. De som red flydde in i ridhuset undan regnet och blixtrarna och vi groomar försvann lite överallt, jag och några till gömde oss i en trailer, haha.
Annars flöt (haha!!) det på bra även att jag hade många hästar..

Söndagen var det bara till att packa ihop cirkusen igen, o när jag kom hem tog jag ut hästarnaras grejjer ur lastbilen, hem och sov. Mockade på måndagsmorgonen sen vid 12 följde jag med Frida till tävling i Frankrike. Två 6-åringar och 2 äldre hästar, Flicka och Abel. Gick bra. Tävlingen var tis-tors. Så på tors begav sig cirkusen hemmåt igen. Var hemma vid 3-4tiden på morgonen, vid 09.15 satt vi i bilen påväg till Den Haag för o hämta upp Fridas pass, sen vidare till Rotterdam där Henk tävlade. Bytte av Gerda och 3 tävlingen på en vecka drog igång för mig. Rotterdam regnade bort, vårt stall låg nästan under vatten, ppå vissa ställen var det faktiskt under vatten, fick gratis spån sen iaf, för fyfan va boxarna va blöta, inte kul alls.. Men det gick bra, Chesterfield hoppade 150 o va felfri, slutade 5'a tror jag. SÅ duktig!! Och jag slog nytt rekord i knoppar, gjorde 30(!!!!!) st å Kirfa till GP, kommer nog inte göras om, haha.

Nu i veckan har han, Henk alltså, fått 2 nya hästar. En hingst och ett sto. Och tydligen är ännu en häst på väg. Och planen är att dessa nya hästa ska me på tävling om några veckor, till Moorsele. Får hoppas de sköter sig, särskilt hingsten, han är iaf snäll hemma..

Idag är jag ledig så jag ska packa my stuff, imorgon kväll åker vi till Ryssland, japp! Både Frida och Henk, 2 hästar var, både jag o Gerda. 2 hästar på tävling, gööött!!
Ska även städa min oreda och färga till håret, utväxten börjar inte bli fin alltså..

Tråkigt blogginlägg me bara text, men jag har faktiskt inga nya bilder, så himla tråkigt jag vet! Men jag o Gerda har bestämt oss att min stora kamera ska me till ryssland, vi lär ju ha tid till o fota :P Ska försöka bli bättre, både på att fota och blogga!!

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0