10 juli

Idag är jag ledig och vet ni hur skönt det vart?? Sov lääänge. Kollat på 2 filmer och städat lägenheten. Ska skriva om Finland hur det va osv. Men orkar inte nu så tar lite annat som hänt.

Igår va vi på kermis, som en marknad/festival med karuseller och fest. Åkte en karusell, eller gick en. Lustiga huset, det var kul, har inte skrattat så mycket på länge, haha.

Annars så skadar jag mig typ hela tiden på senaste tiden... Jag vet inte riktigt hur jag lyckas med det.. I Finland attackerade myggor och hästflugorna mig vilket resulterade i mitt vänster ben svullnade upp, alltså verkligen svullnade upp. Elefantbenet kallade jag det och alla kollade på mig som om jag vore ett miffo, men vadå, inget jag kunde hjälpa, jag vet att jag såg för jävlig ut med ett normalt ben och ett ben som var dubbelt så stort.
I torsdag efter jag följt med Madde på täving med 2 unghästar så när vi lastar ut blir den jag tar ut rädd för rampen? hallå liksom? Trampar mig på foten o vrider om (lovely) så jag trillar omkull. Blev ett fint blåmärke på vänster foten vid tårna, ännu ett blåmärke under höger knä. Skrapsår på handled o armbåge... Hur lyckas man?

Och igår när jag var på tävling med Henk och håller på o sadlar upp en häst i lastbilen, jo då ställer han sig på min fot, denna gång höger foten (tack o lov) och vägrar flytta foten så får dra ut min fot. Sa högt för mig själv och alla hästar "Varför ska alla jävla hästar ställa sig på mina fötter???" Tur kanske att det inte va någon som fattade i närheten, haha.

Nej, nu ska jag bege mig neråt stallet, min tur och laga mat sen ska jag tvätta lite mer. Laater. Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Aeh fy vilken otur! Hur är det med det svullna benet nu? :) Miss youuuuuu <3

2011-07-10 @ 23:42:31
URL: http://sofiehakansson.blogg.se/
Postat av: bella

hej jenniewoup!

busisen mådde inte alls bra. inte ätit oså på flera veckor och hon va sjuk så vi åkte in och gav henne en spruta... :(

puss!

2011-07-15 @ 20:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0