Helgen i Lummen

Hola!
Hemkommen från Lummen, Belgien för några timmar sen och allt är utpackat och lastbilen är städad. Toppen! Så skönt o komma i tid så man hinner fixa allt sånt samma dag och inte behöver ta tag i det dagen efter.
Jag och Henk begav oss till Lummen i onsdags vid halv 4, tar ca 1,5 timme med lastbil dit, men det var jätte mycket trafik så vi var väl framme vid 17.45 vetchecken skulle stänga vid 18. Ut me hästarna, in me de i stallen och så gick Henk iväg för att se va vi hade för nummer på hästarna, jag raggade träns och nummer så gick vi med dem till vet-checken, alla samtidigt. Gick galant så tillbaka till stallen och sen gick vi och hämtade skåpet, mat och spån. Sen gick resten av kvällen åt till att fixa med hästarna.
Och ni förstår inte hur långt det var att gå överallt! Jag hade stallet som låg nästan längst bort, säkert 1km till de banorna Henk hoppade på, sen jätte långt till lastbilen, toaletterna och maten med, därför blev allt lidande. Förutom hästarna då, prio 1.

Summa av kardemumman på hästarna var att alla blev placerade en gång var i helgen.
Flicka 2'a i 140-145(?) på torsdagen.
Chili Pepper 6'a i derbyt och Abeltje 5'a i six barsen igår. Duktiga hästar!

Summan av kardemumman på resten var att jag har gått apmycket, ätit alldeles för lite vilket gjorde att drinkarna i baren på kvällen gick rätt upp, haft lite stressigt i mellanåt, sovit lite för lite, jobbat länge. Men jag klagar inte, det har varit jätte kul!

Återkommer med bilder imon då kamerasladden ligger i mitt rum hos ulrika, (och jag är fortf i stallet).

Haha, glömde ju nästan berätta att Henk impulsköpte moped när vi skulle åka hem! Så himla kul. Han stannade med lastbilen på vägen utanför stallen, vilket man inte fick men vi va verkligen jätte snabba. När vi kommer ut står såklart polisen där o säger att vi inte får stå där, så vi lastar in hästarna snabbt och stänger då ser Henk en moped som är till salu vid huset som va där, så han förhandlar lite o köper den så in me den me i lastbilen. Och nu har vi moped! Gött, slippa gå så himla mycket. Synd bara att den var efter helgen, men jaja kommer väl tillfällen att använda den.

And by the way så åker vi till Drammen, Norge på tisdag kväll :P

Nu ska jag och Madde ha glass och persikor, det är vi värda! Sen ska jag "hem" o duscha o soooova! Hörs imon:) Puss&kram

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åh va kul! :D finns de inga tävlingar i Kalmar, hehe? ;P

2011-05-01 @ 21:49:03
URL: http://sofiehakansson.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ja, jag saknade dig som tusan i lördags när vi var ute! Ja de får jag göra, kanske kan komma ner o hälsa på i Falsterbo med ;P över dagen iaf.. Pusspussss

2011-05-02 @ 12:37:11
URL: http://sofiehakansson.blogg.se/
Postat av: Jossan

Hahahaha, mopeden - jag dog! Bästa! :D

Verkar som att allt är sig likt i holland. Kul att få se lite av europa! Bilder bilder bilder!



PUSS!

2011-05-02 @ 15:43:41
URL: http://josefinetapper.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0