Drammen, Norway

Sitter här och äter mina american panncakes framför MTV, life is good :)
Iaf, Drammen. Vi, jag och Jeroen - chauffören, körde mot Norge på tisdag kvällen vid halv 10, genom Tyskland, sen genom hela Danmark innan vi tog färjan från Fredrikshavn till Larvik i Norge och sen kördevi ytterligare i 1,5 timme. Färjan var himla smidig tog ca 4,5 timme och alla lastbils chaufförer får gratis mat i buffén, supergott och ni skulle sett desert bordet, muuums!

Iaf när vi kom fram till Drammen och tävlingsplatsen, ca kl 18 på onsdagen, så tog vi ut hästarna, in me dem i stallet, vilket var i värsta sumpmarken.
Tog ett träns och nummerlapp sen var det bara till att springa och vetchecka 5 hästar, jag var nog den sista, men är man bara trevlig så brukar det lösa sig. Dessutom ganska skönt o prata svenska hela helgen, okej i stort sett iaf, händer inte alltför ofta på stevner, (har blivit värsta proffset på norska nu må jag säga höhö ;))

Efter vetchecken så tog vi ut alla grejjer från lastbilen till stallet och fick jätte mycket hjälp av Christine och resten av stallet, som bara bestod av norskor(?) (och så jag och Henk,) att fixa allt, så himla snällt :) Dessutom hade Christine fixat så jag fick stå i stall 3 jämte henne, dvs inte så långt till banorna!
Sen på torsdagen började tävlingarna, stressigt emellanåt, men det bästa av allt var att det var på grus, alltså inget jobb med o brodda 5 hästar! Behövde inte ta hand om den hästen Henk red åt Jan, behövde bara filma när han red den så lugna puckar ju ;P

Hästarna gick super och alla blev placerade flera gånger. Chilli gick GP på söndagen, med ett skit pet, men var bara 3 clear i den klassen, två svenska på prispallen och Henk och Chilli sltade 8'a i den klassen.




Zidane, aka blondie

Chesterfield, aka ponnyn och åsnan om hon är jobbig, va en som tyckte hon liknade en åsna me sitt långa ansikte.

Flicka, aka bitch

Udalme, häst lånad av Jos Lansink. aka bastard

Sist men inte minst, Chili Pepper! aka chilli

Påväg till stallet.
Jag va groomen som hade så många olika färger på hästarna. Haha!!

Efter GP'n på söndagen packades det ihop, in med hästarna i lastbilen + Kirfa, hästen Henk red åt Jan. Det första den gör när jag lastar in den är att den ställer sig med hela sin fot på min, hästjävel, inget bra första intryck jag fick av den ;)
Vid18, eller lite över, kör vi mot Oslo och färjeterminalen där, båten skulle gå vid halv8, men tror mer den gick vid 8. Båtresa på cirka 10 timmar, men det va lugnt, buffé igen, dock inte lika hög standard som den andra, men gott va det! Sen kollade jag till hästarna vid 10 tiden, en dusch på det och sen sova.
Klockan ringde vid 5, frukost sen var vi  i hamn vid 6 på morgonen i Fredrikshavn. Får stå i kö i 40 minuter i danmark pga "ulykke". Vid 11.45 kör vi in i Tyskland.

I Venlo (Holland) kör vi inom Burger King, då har vi inte ätit sen frukosten på båten och klockan är väl då ca 19. Iaf, när vi ska köra därirån piper det från lastbilen så vi kör in på nästa parkeringsavfart som är längs vägen och ja, vad tror ni händer?


Japp, lastbilen går sönder, luftslangen till bromsarna pajjar. Tur att vi stannade! Sen börjar väntan till volvo kommer och kan börja laga den.
Vid kavrt i 12 på natten är vi tillbaka i stallet och vid 12 har vi tagit av hästarna lindorna och jag kör och lämnar Henk sen till U's lägenhet för lite sömn innan jobb dagen efter.

Långt inlägg. Nu ska jag fixa iordning mig sen fixa holländskt nummer och vidare till Eindhoven för some shopping maybe. Perfekt dag :)
xoxo


Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha ingen fara ;P Jag saknar dig meeed!! Hur har du det där nere, är allt bra? Vi får skypa nån dag snart :) <3

2011-05-14 @ 11:43:17
URL: http://sofiehakansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0