Some serious update

Heej!
Tänkte ta och uppdatera nu när jag har tid :) Senast jag uppdaterade va i onsdags.
Fan va åsnor låter knäppt, hörde de precis, har några åsnor till grannar.

Ja, iaf. Onsdags. Torsdags! Ja, vad gjorde jag egentligen i torsdags. Jobb som vanligt, såklart. Sen fick vi mat av bobsan, snällt! Sen åkte vi in till Eindhoven och kollade på New Moon, den va bra! Men började läsa på boken och det ångrar jag lite, man ska kolla på filmerna först o läsa böckerna efter man sett filmen.
Och den biosalongen var en upplevelse! Attans at vi inte hade kameran med oss. Det var iaf 4 stolar, en gång och se 4 stolar till på andra sidan gången. Jaa, fanns ju fler plaster än dessa 8 ;) haha, men ni fattar säkert hur jag menar.
Framför stolarna hade men som ett litet bord som gick från första stolen till sista , som en fönsterkarm (stavning?) typ. Med en lampa i mitten och två menyer. Man kunde köpa allt från öl till vissa drinkar till godis till nachos. Och för att få det under filmen tryckte man på en "ringklocka" så såg de att det lyste vid vårt bord och kom och tog vår beställning. Bra va ?!

Roligast under filmen var när Jacob tog av sig tröjan och visade sin muskulösa överkropp och alla tjejer drog efter andan, för att sedan börja skratta för alla andra gjorde likadant. Haha :P

Fredags, igår då. Vanlig dag. Följde med Josse och hämtade upp hennes mamma på flygplatsen då hon är på besök här i helgen. Sen gjorde jag inte mycket mer. Lagade mat förresten! Panerade fisk, potatis o kokta morötter och någon sås till det. Jag börjar bli bra på matlagning tycker jag ;P Är inget hopplöst fall som jag alltid trott jag varit!
Gick nog o la mig vid 10 igår, var så trött! Just det, har jag glömt o säga. Kate, som började jobba här i onsdags fick låna mitt rum i några dagar så har sovit på en madrass hos Josse, men det har också funkat bra :) Nu bor jag iaf i min egna säng igen :) Och Kate bor på ett B&B tills hon hittar en lägenhet eller liknande.

Idag, skulle vi tydligen börjat klockan 7. Jag vaknade av sms från Chris som undrade var jag var vid 7.20. Ingen hade sagt till mig, men det gjorde ändå inget. De var tp klara med mockningen när jag kom ut så jag fodrade hö och hjälpte till med att strö halm. Sen skjutsade jag Josse o hennes mamma till stationen i Eindhoven. De tog tåget till Amsterdam och där ska de vara tills imon.
Sen har två av Alwins kusiner varit här med dera (och alwins) farmor. Vart full rulle kan jag säga! Aktiva "små" barn. Lite jobbigt när de pratar med mig, jag förstår ju lite men kan ju inte svara dem.. Sa något till den ena på engelska men han bara kollade på mig o sprang sen iväg. Haha!

Nu ikväll ska vi följa med Frida på auktion och sedan är det tydligen fest där, "bonna"fest kallar hon den festen. Men tydligen ska det vara en rolig fest ändå. Väntar bara på Chris o Kate, de har vartit iväg på tävling sedan 9 imorse, med 4 hästar, fatta vilken tid det tar!
Ska nog ta och locka håret, när jag ändå har tid menar jag :)

Tjaa, det var väl det. Långt inlägg, men förhoppningsvis kul läsning.

Lite bilder som jag tagit med camen.

Sen i somras, vad Alwin ser liten ut!

Sweet 19!

Jag & Alwin-palwin


Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha jasså det tycker du? ;P Nae det kunde lika väl ett dagisbarn ha gjort :P Men tack! :)



Vilken tuff bio :D såna skulle det funnits här hemma :)

2009-11-21 @ 23:20:48
URL: http://sofiehakansson.blogg.se/
Postat av: Sofie

Haha yes det har jag ;P Fast jag ska tona om det, det blev lite fesbrunt haha :D Men ja, jag ska visa bild :) <3

2009-11-23 @ 16:29:15
URL: http://sofiehakansson.blogg.se/
Postat av: Hanna

Men åh Jennie jag saknar er :S tur att i alla fall du kommer hem snart =D du kanske i alla fall har lite tid för mig. en timme eller så ? blink blink <33 ;)

2009-11-23 @ 21:21:07
Postat av: Louise S.A.

Vad kul att du bestämde dig för att kommentera. Ikea är det bästa som finns när man är utomlands. Det finns i Turkiet också, men jag har inte haft tillfälle att besöka det än.

När jag och K skaffar lägenhet så ska jag släpa dit honom. Han vet inte direkt vad det är för något...haha. Jag får lära honom.



Bor du i Holland alltså? Vad gör du där? Hur länge har du bott där?



Kramar Louise

2009-11-25 @ 12:49:08
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0