Kreta, day 1

Lördagen den 14 augusti begav Sofie och jag oss mot Kreta. Först bil till tåget. Tåget vid 12. Och sedan flyg vid 17.15 till Kreta. Buss till hotellet som låg lite utanför Rethymnon. Färdades på alla sätt som går känddes det som.

Kastrup stängde ner alla väskkontroller, ingen vet varför? Fick säkert vänta i 15 minuter innan de öppnade igen. Fatta vilka köer det blev.

Medan vi väntade på flyget åt vi lite. OCh jag drack en frappe, frappuccino. Java tror jag den hette, med choklad, kaffe och massa annat gott. Mums!

Landade i ett varmt Kreta vid 22.30, tror jag det var, kretansk tid. Var väl på hotellet lite innan 1. Packade upp, sofies kläder var blöta, flummade och gick o la oss på våra träbänkar till sängar.

flying angel


Utsikt från vår ena ballkong, mot poolen.

Dag 1 på Kreta, alltså söndagen. Tänkte vi att vi skulle gå på inspirationsmötet, va ju inte så långt dit - trodde vi! Vi började gå längs vägen, sen gick vi ner och gick på stranden. Vi gick o gick o gick o gick o gick.. jaa, you get it.. Fyfan, så jävla varmt. Frågade några o de: "It's just 200 m." yeah sure! Tillslut orkade vi inte gå mer utan badade istället. Började gå tillbaka mot "vår" strand. Pausade för att bada på vägen. Helt jävla slut var vi.
Låg bar vid havet o sen en stund vid poolen, slappade.
Gick ut och åt på kvällen. Sen vid 1 tiden öppnade ett festställe där vid vårt hotell. Lite som Kupke, mitt ute i ingenstans och istället för enbart hästmänniskor var det bara greker, och så vi! Haha. Men var jätte mysigt ställe. Precis ovanför havet, mysigt inrett o allting. Lite tråkigt att det bara var greker dock, men jaja :)
Gick väl "hem" o la oss vid 4-5 tiden någon gång, sen upp vid 9 för att sola o bada :)

Skriver mer om de andra dagarna senare idag eller en annan dag, håll till godo ;)
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0