Tjuv!

Blev ingen utgång i lördags. Blev istället tre-rättersmiddag inne i Eindhoven med Frida, Kate, Christine o jag. Jätte mysig resturang o underbar mat!
Söndag. Upp vid tjugo i 7 för att sedan vid 7 köra till Weeze o lämna Christine. Saknar den knäppa tjejen!
Hon har en rullväska i varje hand o går mot vad hon tror är dörren. Ställer sig tätt intill glasväggen och utbrister "Jennie, detta är nog inte dörren" HAHAHA, så kul!
Sen är det ett stor grupp inne på flygplatsen, svenskar. O jag säger "varför står dom bara här?" Chrsitine kläcker ur sig, "ääh, de är väl nördar" man kan inte alltid lita på att man är dom enda svenskarna i sin omgivning ;)

Lördags förresten! Det var en jävla idiot här som stal saker från frida! Jag är längst bort vi utestallarna, vid höet. Med Alwin, går omkring o ska börja gå mot huset. Så ser jag någon som smyger omkring o kollar in farmors bil o Frans bil som stog utanför, o jag funderar på vad det kan va för någon.
Det är ju väldigt mycket folk här alltid o man vet ju inte vilka alla är. Men förstår ju att det är något mystiskt med denna mannen imed han smyger o kollar in i bilarna. Iaf. Sen går han in i Fridas o Henks hus. Jag tar Alwin o börjar gå riktigt fort mot huset. Dennis vid min sida också. Ser hur han går mot datorn o jag saktar in när jag närmar mig huset, vågar fan inte möta han inne i huset! Försöker få in Dennis i huset så han kan börja skälla. Men nej, hunden är trög. Han som ALLTID, alltså verkligen A L L T I D skäller på dem han inte känner igen. nej han skäller såklart inte.

Iaf möter jag nästan mannen i dörren och undrar om jag kan hjälpa honom med något. Hn svamlar om något att köpa en trailer på holländska, jag säger på engelska att jag inte pratar holländska. Frågar om han vill prata med Frida om det, men han var inte intresserad längre. Jomen tjenare! Hn hoppar upp på sin cykel o cyklr iväg. Undrar om jag kan springa efter med Alwin på höften, såklart inte! va skulle jag gjort, han kanske var påverkad av ngt, vem vet? Ceasar kommer runt hörnet o jag undar om han hann se honom, men han ser helt ovetande ut. Springer, nästan, med Alwin fortfarande på höften, till Frida som är inne i kantinen o berättar vad som hänt. Går tillbaka till huset. Ser inte ut som något är taget då. Men sen märker de att både christians iphone o klocka är borta och fridas ena videokamera.

Så nu ikväll har jag o Frida pratat med polisen, sagt hur han såg ut osv.

Nej, nu måste jag snart köra till mitt andra hem, Weeze airport. Hämta Maja. Ledig imon, bloggar mer då. Puss!


Kommentarer
Postat av: Sofie

FY va läskigt! :S Det händer ju en massa skumma saker där nere, dom som var och sprayade på väggarna med... Tur att han inte gjorde något mer!

2010-02-08 @ 23:13:38
URL: http://sofiehakansson.blogg.se/
Postat av: Louise - Living in Turkey

Usch vad jobbigt. Och att du mötte honom sådär. Men bra jobbat. Självklart hade du inte kunnat spring i kapp honom men förstår att du gärna velat det.

Hur kom han in i huset? Var det öppet?



Kram Louise

2010-02-09 @ 15:42:51
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0