Floridas birthday











Har så himla tråkigt idag, som nästan alla andra dagar! Jaja, på torsdag o sen nästan 2 veckor framåt, om inte längre, kommer jag ha fullt upp! Skönt!! Har egentligen en massa småsaker som behver fixas men har verkligen ingen lust eller ork till det..

Iaf bilderna. Från början.
Jag skulle va ledig dagen efter på söndagen, så jag gick bort till Christine om vi kunde gå ut o festa eller något. Men hon hade lovat att vara fölvakt, så Martine o Bastiaan kunde gå iväg på en fest.

Blev att vi fastnade hos Frida en stund på kvällen o sen när vi gick från hennes gick vi inom o kollade till hästen. Inga direkta tecken på att fölet skulle komma. Men sa till Christine att hon kunde ju ringa mig om det blev något, var ju ändå ledig dagen efter.. Då var nog klockan runt 23. Gick in o satte mig vid datorn. Knappt 20 minuter efter vi kollat till hästen ringer C och skriker att fölet är påväg nu!
Så jag rusar ut i min mysdress, Hello Kitty och ballerina skor! Inte det smartaste, men vafan gör det, kollde ju bra på.
C ringde såklart Martine direkt så de satte sig i en taxi så fort de kunde o ringde vetrinären samtidigt. När de kom va huvudet ute o hade vart ute en stund, men gick trögt för stackars hästen. Försökte hjälpa den o puscha, men tror inte den fattade. Haha. Tyckte så synd om den såg så himla tungt o jobbigt ut. De drog iaf ut lilla fölet sen, en hingst med fyra nästan lika höga strumpor o fin bläs som ni ser :)

Bastiaan sprang o hämtade champagne med! Haha. De va glada iaf att allt gått bra osv. Kollade när den försökte resa sig sen gick jag o la mig.

Ganska häftigt att fölet står upp ara efter någon/några timmar efter det är fött. Och sen dagen efter, inte ens 12 timmar gammal redan springer i hagen och t.o.m sparkade bakut, lite ostabilt - men ändå! Så himla sött!

Men så himla typiskt att fölet skulle komma just den dagen de bestämde sig för att åka bort, haha. Men det är väl typiskt hästar så :)

Snart är det dags för Juline här hemma, hon är riktigt tjock, ser ut som hon ska spricka när som helst! Beräknat till den 3 juli. Spännande!!


Kommentarer
Postat av: Jossan

Men guuuuuuuud så söt! Hihi :)

2010-06-23 @ 21:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0