Spanien, del 2

Vad hände mer i Spanien?
-Vad hände inte liksom? Haha

Vi anlände som sagt på lördagen. Söndagen reds det lite och longerades lite, har jag för mig. Fastnade i Teun's lorry någon kväll där jag träffade 2 jätte härliga svenska tjejer, Malin och Nicol, som jag sen umgicks med hela touren.
Tisdagen började tävlingarna, eller ja för unghästarna som hoppade tis-tors, sen var dett small tour och big tour fre-sön. Frida hade 2 unghästar så de dagarna va det lugnt. Sen hade hon även 2 hästar i Small Tour och Henk hade 4 i Big Tour, så helgerna va lite stressiga då jag va själv de första 2-2,5 veckorna. Men Frida och Henk hjälpte till såklart, men var ändå stressigt emellanåt, jag menar 6 hästar om dagen på helgen, puh.
Men det gick, alla överlevde.

Iaf tisdagen när det började så var det första festen, såklart vi var där. Haha. Skulle egentligen inte, men så blev det en stund där ändå.
Tror vi fastnade i Teun's lorry någon mer gång den veckan. Och då blev jag såld som häst. Haha, ännu en galen kväll, men himla roligt!

Första söndagen var crazy! Man är ju "ledig" på måndagen, alltså det är inga tävlingar då så brukar oftast vara ganska lugnt på måndagarna, men inte så lugnt på söndgens fester. Jag var fortfarande full (som många andra) när jag vaknade efter typ 2 timmars sömn. Ja, och just det! Jag va ju förkyld så jag tappade rösten så hade ingen röst förren på onsdagen igen. Ja herregud. Crazy.

En vanlig dag nere i Spanien såg oftast ut:
6.30 (fre-sön) - fodring
8.00 (mån-tors) - fodring
Sen mocka, vattna och oftast handwalk, nej förlåt jag menar vi handgick,me Malin (Flicka som ALLTID drog mot mat/hö när man gick me henne, och jag flög efter som en vante, skrattade o skämdes lika mkt varje gång, haha). Oftast på våra handwalks pratades det om allt galet som hände på senaste festen eller som hänt i stallet osv.
Sen flöt dagarna på me, fixa hästarna, sadla upp, framhoppning, tävling, fodra lunch, longering ibland, mocka, vattna, smörja, sopa and so on.
18-19.00 Fodring

Skriver om resten i ett annat inlägg, blir så himla långa inlägg annars :)

Salvador

Galen kväll i Teun's lorry. "Ride ride my horse. Butterfly Flip"

Cyprus


Stall

Flicka

Abel-Snabel tycker det är grymt tråkigt o stå stilla.... suck.

xo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0