Helsinki horse show + home sweet home

Onsdag morgon körde vi från till Helsingfors från Drammen. Genom Sverige. Båt från Kapellskär till Turku sen till Helsingfors. Kom fram på torsdag eftermiddag. Himla service man hade, när hästarna va utlastade hjälpte funktionärena till att mocka lastbilen ut me alla grejjer så man snabbt kunde flytta lastbilen till parkeringen. Himla bra! Stallarna va i ett parkeringshus, funkade bra! Hade helt okej stall, såg dem som hade ganska dåliga med rör i mitten av boxen osv.

På fredagen började hoppningen för oss. Chesterfield va 4a i 150'n himla duktig! På lördagen va det dags för 6 bars, 6 hinder på raken så höjjer de hela tiden. Började klockan halv 11 på kvällen tror jag det va. Men va gör man inte för de djuren ;) Sen när det gick så himla bra också! Warrant blev 2'a, klarade inte sista omgången som va 190, men va gör det. Han blev 2'a och hoppade fint.
Kirfa va inte på topp den helgen så det lägger vi bakom oss.

Söndagen fyllde jag hela 21 år. Nothing special tough.

På måndags eftermiddagen tog vi vårt pcik och pack och begav oss till crazy 28 hours boat. Men även denna gången gick det perfa och alla hästar va i gott skick när vi kom tillbaka. Dessutom gick det snabbare för oss än för dem som körde genom swe, visserligen stannade de på 2 ställen, men de körde 1 dygn tidigare och kom 5 timmar efter oss.
Iaf. på måndagen när alla satt o åt fick resten reda på att jag fyllt år. Grattis hit och dit. Oj är du bara 21, jag kom ihåg när jag va det..
Kände ju direkt att jag inte va så gammal som ibland jag både tror och känner mig. What else? nae inget tror jag.


Vår snygga hingst, redo att gå till banan

Kirfa redo för natten....

.... och Chesterfield väntar på sin klass ska börja.

Imon är sista dagen på mitt "höstlov", väskan är nästan färdig packad. Känns lustigt att åka tillbaka efter 1 vecka hemma, men ska bli ganska skönt o komma igång o göra något. Visserligen har jag haft fullt upp hela veckan men ändå :)
Sängen kallar redan på mig. Igår tog jag bilen upp till Sofie i Kalmar, firade hennes födelsedag som är idag (GRATTIS, igen ;)) släckte lampan vid 4 inatt... imorse?

Anyway, jag är trött. God natt!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Tack igen! :D haha jag var med helt slut...

2011-11-07 @ 14:22:30
URL: http://sofiehakansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0